Požadavky regulátora komplikují vývoj Airbusu A321XLR

  • 24.07.2023 08:12

Dodatečné požadavky vznesené regulátorem komplikují certifikaci letadla, jeho výkonové parametry i termín zavedení do komerčního provozu. Regulátor požaduje dodatečné úpravy zadní centrální trupové nádrže (RCT). Dodatečné úpravy mají zajistit vyšší strukturální pevnost nádrže pro případ nouzového přistání a vyšší odolnost při požáru. Úpravy představují proti původnímu projektu nárůst hmotnosti letadla okolo 500 kg – 600 kg. Takto vysoký nárůst hmotnosti již nelze kompenzovat úsporami hmotnosti jinde.

Reálně tak hrozí nebezpečí, že Airbus bude muset snížit maximální dolet letadla a „vyměnit“ tak dodatečnou hmotnost za palivo (tj. dolet). Tuto informaci přineslo zpravodajství Reuters (více zde) s odvoláním na informace z dobře informovaných zdrojů.

Oficiální reakce Airbusu na dotaz zpravodajství Reuters uvádí, že výrobce “neočekává podstatný dopad na unikátní výhodu vysokého doletu XLR v jednouličkovém segmentu”. Airbus slibuje dolet až 8.700 km.

Vývoj letadla byl zahájen v roce 2019 a v podstatě zastavil směřování Boeingu vyvinout nový letoun NMA (New Midsize Aircraft). Projekt byl oficiálně zastaven v listopadu 2022.

Letadlo A321XLR je vrcholem řady Airbus A320neo.

(Foto: AIRportasl.hu, Airbus)  


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace
TOPlist