Dodatečné požadavky vznesené regulátorem komplikují certifikaci letadla, jeho výkonové parametry i termín zavedení do komerčního provozu. Regulátor požaduje dodatečné úpravy zadní centrální trupové nádrže (RCT). Dodatečné úpravy mají zajistit vyšší strukturální pevnost nádrže pro případ nouzového přistání a vyšší odolnost při požáru. Úpravy představují proti původnímu projektu nárůst hmotnosti letadla okolo 500 kg – 600 kg. Takto vysoký nárůst hmotnosti již nelze kompenzovat úsporami hmotnosti jinde.
Reálně tak hrozí nebezpečí, že Airbus bude muset snížit maximální dolet letadla a „vyměnit“ tak dodatečnou hmotnost za palivo (tj. dolet). Tuto informaci přineslo zpravodajství Reuters (více zde) s odvoláním na informace z dobře informovaných zdrojů.
Oficiální reakce Airbusu na dotaz zpravodajství Reuters uvádí, že výrobce “neočekává podstatný dopad na unikátní výhodu vysokého doletu XLR v jednouličkovém segmentu”. Airbus slibuje dolet až 8.700 km.
Vývoj letadla byl zahájen v roce 2019 a v podstatě zastavil směřování Boeingu vyvinout nový letoun NMA (New Midsize Aircraft). Projekt byl oficiálně zastaven v listopadu 2022.
Letadlo A321XLR je vrcholem řady Airbus A320neo.
(Foto: AIRportasl.hu, Airbus)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém