Prototyp Airbusu A321XLR postoupil v Hamburku do fáze finální montáže. První let se očekává počátkem příštího roku, do komerčního provozu by měl typ A321XLR nastoupit v roce 2023. Vývoj a výroba letadla byla ohlášena na veletrhu v Paříži v roce 2019. K rozhodnutí zařadit do výroby verzi populárního A321neo s prodlouženým doletem bylo přijato vedením Airbusu na poslední chvíli a ukázalo se jako šťastné. Výrobce eviduje na 450 objednávek.
Prvním komerčním provozovatelem A321XLR budou Middle East Airlines a v roce 2023 převezmou první stroje rovněž American Airlines. Svým doletem 8 700 km zaujímá letadlo na trhu unikátní postavení. Ve dvoutřídním uspořádání nabídne kapacitu 220 cestujících, v jednotřídním 240 cestujících (viz infografika).
Na fotografii z haly finální montáže je patrné nové barevné provedení směrovky řady A320neo.
Rok 2023 bude z hlediska zavádění nových letadel do služby pozoruhodným rokem. Do provozu mají nastoupit letadla Airbus A321XLR, Boeing 737-10 a 777-9. V příštím roce mají být do komerčního provozu uvedena letadla COMAC C919 a MC-21. (Foto a inforgrafika: Airbus)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Dolet je vskutku impozantní, z Prahy by se dalo doletět teoreticky až do Vancouveru.
Comac C979 v 2022? trochu pochybuji...