Pokračující 5,1% růst výše celkových příjmů na jedno sedadlo se jako jeden z faktorů odrazil na letošním 154milionovém zisku letecké společnosti
easyJet před zdaněním (o sto milionů liber více než za říjen 2008 - září 2009). Celkové příjmy za rok končící 30.09.2010 byly 2,973 miliardy GBP. Na straně neočekávaných nákladů se objevila položka ve výši 27,3 mil., spojená se zastavením letů v důsledku erupce islandské sopky (celková ztráta spojená s výbuchem sopky, včetně ztráty dotací, se odhaduje na 57 mil.); do nákladů na přerušení provozu se počítají i výdaje v důsledku napadaného sněhu (20,8 mil.) a další ve výši 49,8 mil. (operativní leasing, uplatňování směrnice o právech cestujících v letecké dopravě) následkem stávky leteckých dispečerů a provozních problémů společnosti v průběhu léta. Evropský nízkonákladový dopravce zveřejnil i informace ze své analýzy trhu a vize pro nadcházející období. Podle nich s pokračujícím poklesem objemu charterových letů, omezováním nebo zánikem slabších dopravců na krátké vzdálenosti a příchodem nové infrastrukturní kapacity vnímá příležitosti pro další růst svého tržního podílu. Očekává se, že podíl nízkonákladových dopravců na evropském nebi vzroste. Na řadě velkých trhů, jako je Francie, Švýcarsko, Itálie, Nizozemí a Portugalsko, se vzhledem k tomu, čeho jsme nyní svědky ve Velké Británii a Španělsku, předpokládá v této oblasti letecké dopravy až 50% nárůst provozu. Počet přepravených pasažérů na evropském trhu letů na krátké vzdálenosti bude nadále růst v rozsahu 3 až 4 % ročně, přičemž hlavní nárůst se očekává u služebních a turistických letů. V současné době působí na tomto evropském trhu asi 200 dopravců, přičemž 5 největších hráčů, mezi nimiž je i easyJet, představuje asi 60 % vypravených sedadel; zbytek trhu je vysoce fragmentovaný. Průměrný roční růst trhu v uplynulých 20 letech byl asi 4,5 %, přičemž v minulém roce celková přepravní kapacita tohoto trhu vzrostla asi o 4,2 %. I když se očekává další růst tohoto trhu, je třeba si uvědomit, že celé odvětví letecké dopravy je cyklické a ziskové příležitosti pro expanzi nebudou lineární. Klíčem k využití strategických příležitostí, jakmile se objeví, je pružnost v plánování využití flotily, jež současně zabrání přesměrování nadměrné kapacity na neekonomické trhy. Svou vizi úspěchu chce easyJet naplňovat mimo jiné prosazováním nabídky nízkých cen do příhodných destinací v příhodných časech v kombinaci se vstřícnou a přátelskou obsluhou, inteligentním řízením nákladů umožňujícím nabízet konkurenceschopné tarify i zvýšením vedlejších příjmů jak výnosově orientovaným řízením poplatků a dávek od partnerů, tak zvyšováním příjmů při samotných letech lepší realizací a inovacemi (jako např. easyJet Holidays). Jednu z nejatraktivnějších investičních příležitost pro něj představuje Francie. Penetrace nízkonákladovými dopravci tam dosahuje poloviny evropského průměru a easyJet je díky svému rozhodnutí podřídit své posádky místním pracovním podmínkám a požadavkům v jedinečném postavení, z něhož chce vytěžit růst.