Chladnokrevnost a vysokou profesionalitu prokázal pilot stíhačky Eurofighter Typhoon, jehož letoun se během ukázky na leteckém dni srazil s ptákem. K incidentu došlo 15. června během sólové ukázky na letecké základně poblíž Zaragozy.
Přehlídka AIRE 25 přilákala tisíce diváků. Eurofighter letěl vysokou rychlostí, když se v malé výšce srazil s velkým ptákem — pravděpodobně čápem nebo druhem podobné velikosti.
Náraz prorazil kryt kabiny, přičemž trosky a zbytky ptáka vletěly do kokpitu. Navzdory prudké srážce a zásahu úlomky zůstal pilot při vědomí a udržel kontrolu nad letounem.
Svědci na zemi uvedli, že zaslechli hlasité prasknutí, po kterém následovalo náhlé přerušení letové ukázky. Stíhačka prudce vystoupala a poté přešla do vodorovného letu, než zamířila zpět na základnu.
Záchranné týmy byly připraveny, i když letoun o několik minut později bezpečně přistál. Představitelé španělského letectva potvrdili, že pilot byl převezen do nedalekého zdravotnického zařízení na vyšetření a utrpěl pouze lehká zranění, převážně v důsledku nárazu úlomků z rozbité kabiny. (Foto: air_spotter7200, planes.cz)
Pancéřové čelní sklo má jen A-10 a Su-25. Su-34 a B-1B mají nějakou odolnost čelního skla proti ptáku, ale záleží na hmotnosti a rychlosti. Ostatní na tom budou ještě hůř - počítá se s nízkou rychlostí při střetu s ptákem (start a přistání).
To ta kabina hovno vydrží. Co když po něm vystřelí kulomet? Nebo blízko vybuchne granát.
Lepší než nějaké Patrioty nebo S-400 je vycvičit letku bojových čápů. Jsou dokonce imunní i proti elektromagnetickému rušení.
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Já teda vidím vorla.