Letadla A321XLR společnosti IndiGo na dálkových linkách budou ve dvoutřídní konfiguraci s 12 sedačkami v obchodní třídě a 183 ve třídě turistické. To je důležitá změna proti původnímu konceptu IndiGo, který předpokládal klasické jednotřídní uspořádání. A321XLR jsou součástí objednávky IndiGo na 300 letadel řady A320neo z roku 2019.
Příchod verze XLR umožní IndiGo výraznou expanzi na mezinárodní linky. V hospodářských letech 2025-2026 přidají IndiGo 14 nových mezinárodních linek. Počty cestujících budou vykazovat dvouciferný růst. Nové mezinárodní lety budou provozovány především z hubů v Dillí, Bombaji a Bengalúru.
IndiGo plánují nasadit letouny A321XLR na linky po celé Asii a Evropě, avšak konkrétní města zatím neuvedly. Letecká společnost však oznámila, že A321XLR budou schopné provozovat „nedostatečně obsluhované mezinárodní trasy“ s délkou letu až 8,5 hodiny. To napovídá, že IndiGo se budou snažit vyhnout se alespoň částečně trasám, kde by čelily přímé dobře ustavené konkurenci tradičních operátorů.
Kromě A321XLR budou mezinárodní linky provozovány také Boeingy 787 pronajatými od Norse Atlantic, a to do doby, než aerolinka převezme a uvede do komerčního provozu vlastní Airbusy A350. Firma má objednáno 30 exemplářů A350-900, z nichž první budou dodány v roce 2027.
Mateřská společnost IndiGo Airlines, InterGlobe Enterprises, zakoupila 13 hotelů v Evropě a nyní je renovuje. Jeden z nich se nachází v londýnské čtvrti Earl’s Court a jeho otevření je plánováno na rok 2025, kdy IndiGo obdrží svůj první Airbus A321XLR. To může naznačovat některé evropské destinace, na které IndiGo míří.
Plány se budou přizpůsobovat možnostem získat sloty na letištích. (Foto: Aeroconcepts, Airbus, planes.cz)
Michalc: Podívej se, kdy naposled letěla IL62 ČSA a zjistíš, že jsi několik desetiletí za trendy.
IndiGo jedna i s Prahou. Tak snad se dockame.
petrp: Praha se nam proste propada na provincni letiste.
Praha měla spojení s Bombejí několik desetiletí, nejdřív Air India s Constellationem, pak B-707 , ČSA s TU-104A a posléze s IL-62.Ale nepočítám, že by se to týkalo Prahy.
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Jarda...no vida.....ještě dodám, že po vyřazení Il62 a nedostatku A310 se uvažovalo s Tu154m..,leč ta to najednou nedá a mezipřistání se jevilo obchodníkům již tenkrát špatně, no a bylo po Bombaji přesto, že to byla dobrá a zajetá linka.