Rumunský start-up DAN AIR přepravil za první rok své činnosti 206 tisíc cestujících a létal s dochvilností 96 %. U pouhého 1 % letů došlo ke zpoždění přes 3 hodiny.
Společnost obsluhovala 13 destinací, mezi nimi v Belgii, Francii, Itálii, Irsku, Německu, Španělsku a Velké Británii. Společnost má bázi na letišti Bacău. Podle serveru planespotters.net provozuje tři Airbusy A320 a Airbus A319.
Rumunsku je zajímavým trhem, kde v poslední době vzniklo hned několik start-upů, které se snaží využít vysokého tempa růstu tohoto trhu. Bezkonkurenčním lídrem trhu je Wizz Air, následovaný Ryanairem a TAROMem. (Foto: Airport Spotting, planes.cz)
O.M....nene, nějakou novou společnost u nás a fakt je , že profitabilní to být fakt nemůže při tom jejich modelu.
Jako že by Smartwings začaly lítat v Rumunsku?
V tuzemsku je vznik nějaké nové společnosti nereálný.
Jinak, ten provoz musí být děsně profitabilní, ta čísla mi vycházejí tak na 1 let denně pro každé éro (pokud ještě nelétají pro někoho jiného).
Škoda, že se u nás do něčeho podobného nikomu nechce...
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
petrp: na příkladu Global Airlines je vidět, že by se do toho klidně mohlo chtít i tobě. Nicméně šance na úspěch bude limitně blízko nule. Na letiště jako je Heathrow se nedostaneš, tam kam se dostaneš a kde je zájem cestujících už je konkurence s hodně agresivní cenou. Taky nás není 19 milionů jako Rumunů a není nás tolik na západě jako Rumunů, aby měl kdo lítat. A zkusit linky přes Atlantik s widebody celoročně je taky bez šance. Jediná nová aerolinka, co by u nás mohla reálně vzniknout a fungovat by musela patřit nějaké velké cestovce, aby si odlítala většinu svých charterů.