V září společnost Icelandair oznámila, že se 29. října vydá na poslední komerční let její poslední Boeing 757-300. Podrobněji jsme o tom informovali zde. Jenže vše je jinak. Aniž by to aerolinka jakkoliv komentovala, letadla nadále zůstávají v aktivní službě a není jasné, na jak dlouho ještě.
Dva exempláře 757-300 poháněné motory Rolls-Royce RB211 mají průměrné stáří takřka 24 let. TF-FIX nastoupil do služby u Icelandairu v březnu 2002. TF-ISX je u společnosti od března 2018. Předtím sloužil u izraelské společnosti Arkia. Letadla Icelandairu jsou uspořádána jako dvoutřídní s 22 sedačkami v obchodní třídě a 202 v turistické.
Letadla Boeing 757 nahradí ve flotile Icelandairu Airbusy A321LR a A321XLR. Společnost podepsala v červenci 2023 kontrakt na čtyři exempláře A321LR a až 25 exemplářů A321XLR (z toho 12 jsou opce). Převzetí prvního A321LR (TF-IAA) dne 3. prosince zřejmě signalizuje brzký (a definitivní) konec 757-300 u Icelandairu.
První let A321LR pro Icelandair se uskutečnil v Hamburku (XFW) dne 19. listopadu a do flotily Icelandairu bylo letadlo zařazeno v úterý 3. prosince. Přílet letadla do Keflaviku je zachycen zde. Čtveřici A321LR pro Icelandair zajistila leasingová společnost SMBC Aviation Capital Limited.
Letadla A321LR mají dolet 7408 km a jsou konfigurována pro 187 cestujících, z toho 22 v obchodní třídě. Zprvu budou obsluhovat evropské trasy do Kodaně, Stockholmu, Londýna (LHR) a Osla. První linkou A321LR do USA bude od 7. května Seattle-Tacoma (SEA).
Vloni společnost oznámila, že letadla XLR umožní rozšířit síť Icelandairu od západního pobřeží USA po Dubaj.
Nástup Airbusu A321LR ( a následně A321XLR) končí exkluzivitu Boeingů u Icelandairu. Společnost bude podle svého vyjádření přinejmenším do roku 2030 provozovat smíšenou flotilu letadel Airbus a Boeing (kromě toho využívá i Dash 8, které obsluhují místní linky). (Foto: Airbus, @RunwayGirl, @FinFlyguy, planes.cz)
Na jiném webu jsem se dočetl, že dopravce potvrdil vyřazení všech 757 do roku 2030.
Pochybuji, že 24 let staré 757 si nechají dýl než do konce roku 2025.
Na lhaní tu jsou jiní přeborníci než na Islandu ...
Lhát a provádět marketingové hrátky. Jsme zelení, vyměníme stará letadla za nová ekologická. Navíc si užijete moderního interiéru a tichého provozu. Ve skutečnosti si ale stará letadla necháme a více zahustíme provoz, nepřiznáme to, ale necháme tím za sebou ještě o to větší uhlíkovou stopu, hlavně, když vyděláme a vy o tom nemusíte vědět. Mějte na paměti, že jsme EKO a moderní haha
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Letadlo r.v.2000 není nikterak extrémně staré. Každý tady mele o ekologické stopě, a jezdí dvacet let starou oktávií 1,9D.