Ryanair omezí počet letadel v Německu

  • 25.11.2023 07:55

Generální ředitel společnosti Ryanair DAC Eddie Wilson v rozhovoru pro Frankfurter Rundschau varoval, že vysoké letištní poplatky, poplatky za bezpečnostní kontroly a odletové daně v kombinaci s poklesem kapacit ukončí v Německu éru levného létání. Poukázal na politické interference, které způsobují nárůst nákladů, a tedy i cen letenek. Německo v důsledku toho silně zaostává v zotavení letecké dopravy za většinou zemí západní EU.

Německé kapacity byly v říjnu takřka o 20 % nižší, než tomu bylo před pandemií. Mezinárodní kapacity jsou menší o 16 %, vnitrostátní o 50 %. Wilson uvedl, že země jako Itálie, Španělsko nebo Británie již předcovidová čísla již překročily.

Ryanair proto redukuje svou flotilu v Německu o čtvrtinu. Počet letadel v Německu omezuje také easyJet.

Wilson uvádí, že také ostatní letecké společnosti sníží své kapacity a upřednostní trhy, kde jsou náklady nižší, a kde se uplatňují prorůstové strategie. Německá vláda přitom připravuje návrh dalšího zvýšení cen za bezpečnostní kontrolu, což situaci dále zhorší.

Ryanair v letošním hospodářském roce (končícím v březnu 2024) obslouží 183,5 milionu cestujících. (Foto: CAPA, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jen - nepřihlášený host (...135.86...)
26.11.2023 15:04

Michale, proč lžete? Smartwings žádnou státní podporu při Covidu (narozdíl od spousty ostatních Evropských aerolinek) nedostal.

Smartwings, jako jeden z mála, byl nucen si vzít běžný komerční úvěr.

MichalC (...59.166...)
26.11.2023 14:09

Jirka: CSA nefnukaji? Prezily akorat diky statni podpore co dostaly Smartwings. Ryansir zadnou specifickou statni pomoc nedostal. Srovnavat nefnukajoci CSA s jefnim letadlem s nejversi aerolinkou Evropy se mi nezda moc srovnatelne.

Jen - nepřihlášený host (...135.22...)
26.11.2023 09:24

Gajda: ale dostavaji. LOT a MSK je jen slaby odvar proti tomu, co kasiruje Ryanair.

Gajda - nepřihlášený host (...49.249...)
26.11.2023 08:43

Jan: musíš se podívat ale kam taky lítá. Když každá větší vesnice co má někdo kousek betonový nudle měla touhu mít mezinárodní letiště a ono se tam dělo to co v Budějovicích, tak si holt nějakým způsobem zaplatili, aby tam ten provoz byl. Reálně neberou dotace - dotace jsou 0. Jen si nadiktují podmínky na letišti a samosprávy si u nich i koupí reklamu na propagaci zrovna toho jejich místa. A myslím, že nikde v Evropě nedostávají to, co LOT v Ostravě.

Jirka - nepřihlášený host (...120.212...)
26.11.2023 08:42
ČSA

...no jo, Ryanair stále fňuká a vlastně nemá proč. To ty vaše "nadnárodní" Czech Airlines to ke sto letům společnosti dotáhly s jedním airbusem až do Jerevanu a nefňukají. Snad by si Ryanair z ČSA mohl vzít příklad, nebo zaměstnat někoho z vedení ČSA, kdo by provoz Ryanair trochu zredukoval.

Jan - nepřihlášený host (...108.133...)
25.11.2023 17:56

Ryr bere nejvíc dotací ze všech aerolinek a stále brečí.

Jen - nepřihlášený host (...135.81...)
25.11.2023 12:37

A proč ne? Ryanair fňuká permanentně. Taková fňukna airlines, a o co horší, fňukna airlines kterou všichni dotujeme.

Klidně ať si lítá za euro, ale ať pořád nefňuká a nestěžuje si na něco.

MichalC (...59.57...)
25.11.2023 10:25

Jen: A proc? Jejich model je zalozen na nizkych nakladech. A Nemecko propada, v tom maji pravdu. I kdyz Praha je na tom jeste hur.

Jen - nepřihlášený host (...193.32...)
25.11.2023 09:07

To jsou strašný fňukny …

Celkem 9 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace